D35 se po roce rozšířila o další část. Silničáři otevřeli nový úsek z Časů do Ostrova

D35 se po roce rozšířila o další část. Silničáři otevřeli nový úsek z Časů do Ostrova; Zdroj foto: Ministerstvo dopravy

Ředitelství silnic a dálnic připravuje výstavbu tunelu pod vrchem Homole, který je součástí úseku Ostrov – Vysoké Mýto a navazující části Vysoké Mýto – Džbánov. Pokročilá je i příprava úseku Janov – Opatovec. Všechny stavby jsou ale zatím ve fázi výběrových řízení na zhotovitele stavby nebo se tendry teprve připravují. Další část D35 by se měla stavět u Hořic na Jičínsku.

Úsek z Časů do Ostrova měří 14,7 kilometru. Zahrnuje 22 mostů, z toho 16 na dálnici a čtyři nad ní, další jsou na přístupech na okolní pozemky. Nejsložitější bylo přemostění železničního koridoru u Uherska, které se stavělo neobvyklým způsobem. Na každé straně kolejí stavbaři paralelně vybudovali jeho poloviny, které následně otočili nad trať. Nakonec vyplnili mezeru mezi nimi širokou asi 1,8 metru a oba díly spojili.

Součástí úseku Časy – Ostrov jsou i dvě mimoúrovňové křižovatky a 5460 metrů protihlukových stěn. Předchozí úsek D35 v Pardubickém kraji Opatovice – Časy v délce 13 kilometrů silničáři otevřeli loni v prosinci.

Zároveň s dálnicí vzniklo také policejní dálniční oddělení Městec. Bude sloužit pro dohled nad D35 od křížení s dálnicí D11 po úsek do Ostrova. Součástí areálu je rovněž Středisko správy a údržby dálnice Městec. Výstavba u Městce stála 211 milionů korun bez DPH, z toho 31 milionů korun připadlo na policejní dálniční oddělení.

Součástí ve čtvrtek zprovozněné stavby je také oboustranná odpočívka Dolní Roveň. Na obou stranách silnice budou k dispozici čerpací stanice, restaurace, dětská hřiště a odpočinkové zóny s vysázenou zelení.

Celkové náklady na úsek Časy – Ostrov dosáhly zhruba 3,2 miliardy korun bez DPH, uvedlo Ředitelství silnic a dálnic v tiskové zprávě. Z Časů bude zatím doprava svedena na několik let na silnici I/17 u Ostrova, než se postaví další úsek Ostrov – Vysoké Mýto. Jeho součástí bude i tunel pod vrchem Homole, který by se měl začít budovat příští rok. Celou část z Ostrova do Vysokého Mýta dlouhou zhruba sedm kilometrů chtějí silničáři uvést do provozu v roce 2027.

D35 bude do budoucna tvořit alternativu k dálnici D1. „Spojí západ s východem naší země. Dlouhodobě víme, že odlehčit D1 a zprůjezdnit republiku umožní D35. Proto je tak důležité, abychom ji co nejrychleji dokončili,“ řekl ve čtvrtek premiér Petr Fiala (ODS).


Pokračovat ve čtení